Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Moa - 21 februari 2014 13:51

Idag börja jag 7 som vanligt. Jag försov mig nästan idag hehe Aragorn väckte mig som tur var vid rätt tid, sprang in till mamma och sa åt henne och kliva upp, nästa v ställer även jag klockan så det verkligen inte blir nån försovning. Aragorn är bra med sitt väckande ibland haha. På jobbet idag så var en jobbare inte där idag så han hade inte fixat i stallet så de första jag gjorde på morgonen var att släppa ut Blacka och Bea i hagen . Jag tog Bea då och så en som jobba där tog Blacka. När dom var utsläppta så tog jag hand om kaninerna i stallet också så dom blev nöjda.


Dom får seriöst bara hö och vatten tycker det är lite synd om dom hehe, dom kan få typ sallad och gräs och så där. De enda under hela v som dom fått nå annat är sallad.


Sedan när jag var klar hos kaninerna gick jag till fjöset och fixa åt kaninen där. Gav även nya gnagpinnar till alla kaninerna. Fan va svårt de är och komma ihåg allting , kommer ju bara på de som jag gjorde efter fikat ju.


Jag gav getterna hö i deras höhäck typ, sopade golven typ och fyllde en hink med vatten så att man bara kunde ställa ut den när bockarna skulle ut. Ja nu kommer jag på grejer här hehe.  Sedan gick vi till stallet och där mocka den där nya tjejen för hon var här idag me, och jobbaren. Jag mätte upp hö till hästarna och gav i deras hösäck, sedna gav jag dom dagens pellets.
 

Sedan gav jag nytt spån i Blackas box och Bea tog jobbaren.


När de var klart så sopa jobbaren golvet och då gick vi till fjöset och tog hö och la ut i getternas hage.


När jobbaren kom till fjöset släppte vi ut getterna. Sedan jobba vi i fjöset igen. Då släppte vi ut bockarna och då fixa vi mat åt dom getterna och  korna för dom ger vi ut mat när getterna har fått gått ut.


Sedan mocka jobbaren i bockarnas spiltor och jag tömde ut de åt henne. Efter det var klart var jag jättehungrig och då gick vi in och fika.


Efter fikat så mocka jag i gettternas  spiltor och hos hönsen, och gav dom nytt spån. När det var klart gick vi till nån byggnad med nån påse och sedan gick vi till soprummet och kasta en påse. När det var klart gick vi till nån byggnad där fanns de nån grej som hackar halm på gammalt vis.


Har nada aning vad grejen heter men har bild på den så ni får se. Det var typ asjobbigt och hacka halm haha men man får ju ett träningspass varje dag på nå viss nu då hahaha.

La även i hackat halm i några påsar så inte allt låg på golvet.


Efter de tog jag och jobbaren björnris och gav till getterna i hagen och stog där och kolla på dom, och prata lite. 

Sedan käka jag lunch världens bästa spagetti och köttfärssås och coca cola hahaha yeeey. Jag spara colan till idag men drack även till fikat för var ju så törstig.


Sedan bytte jag om och gick till bussen missa en buss precis men va inte så länge förns nästa kom men de va ju lite surt liksom. När jag kom fram så fixa jag mitt godis och kolla på vad de fanns för filmer i hyllan. Sedan vänta jag på bussen hem.


När jag kom hem var det ju bara och städa åt Aragorn då hehe. När det var klart så gick jag in i duschen och nu sitter jag här och skriver inlägget hehe.


Ska nu lägga ut bilderna här på Aragorn och grejen haha.


       

Här är den där grejen. Ja Aragorn är inte bortskämd inte ;) hahahah :P


Nu när mitt hår har torkat så ska Aragorn få gå ut och få känna och undersöka sin första snö wiiii :P <3


Nu ska jag ta det lite lugnt. Ciao






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards